Købstædernes Forsikring

Købstædernes Forsikring

Tæt sammenspil mellem interne og eksterne værdier, skabte mere energi og sundere ansatte i Købstædernes Forsikring

Til daglig arbejder de ansatte i Købstædernes Forsikring ud fra mantraet “Gi’ lidt ekstra”. Dette mantra er dog typisk ment som beskrivelse for den service virksomheden gerne vil yde sine forsikringskunder og samarbejdspartnere.

I 2014 indgik Købstæderne et olympisk partnerskab med Team Danmark via idrættens kommercielle selskab; Sport One Danmark.

I den kontekst blev den interne kampagne “EnerGi’ lidt ekstra” skabt med det klare formål, at de ansatte i Købstædernes Forsikring også selv skulle nyde godt af at mærke lidt ekstra energi.

Kampagnen fik enorm opbakning blandt de ansatte i hele landet og efter fysiske sundhedstjek, 60 dage med online rapportering, sunde udfordringer og adgang til eksperter fra Team Danmark, kunne kampagneteamet konkludere at der virkelig var blevet skabt en hel del ekstra energi i Købstædernes Forsikring.

Som en af de ansatte udtrykte det:

Det har ændret vores liv – og det var lige det ekstra der skulle til for at motivere mig – og dermed også min mand. Vi har – nu 3 uger efter afslutningen, stadig ikke rørt alt det usunde, og selvom jeg nogen gange fristes, så nænner jeg ikke at bruge kcal på skrammel. Jeg spiser også langt flere grøntsager hver dag end jeg nogen sinde før har gjort. Så kampagnen har lagt vores liv helt om, og som sagt var det for mig/os måden at blive motiveret på. Vi takker meget for at have været med.

Ønsker du at få uddybet denne reference?

Related Projects