Berlingske Media

Berlingske Media

Med 16.000 deltagere, 230.000 registrerede træninger og lige knap 100.000 timers løbeminutter blev B.T. Løb dig sund en kæmpe digital løbesucces. 

Løb dig Sund blev udviklet i tæt samarbejde med løbeeksperter fra Danish Sports Academy og blev lanceret af B.T. via alle platforme i Berlingske Media. Målsætningen var klar for B.T.; Vi vil leve op til vores mål om at være Danmarks sundeste avis.

7Peaks platformen tog imod deltagerne og hver enkelt deltager tog indledningsvis en digital løbetest der var med til at generere et unik 10 ugers løbeprogram. Deltagerne organiserede sig i hold og i løbet af tilmeldingens første 3 uger, lykkedes det B.T. at skabe Danmarks største løbefællesskab.

Gennem kampagnens 10 uger blev deltagerne guidet gennem deres løbetræning af eksperter og redaktionelt indhold i B.T. Polar lancerede ugens puls konkurrence og en lang række andre kommercielle partnere bød ligeledes ind med attraktive tilbud eller vilkår til B.T.s nye løbeunivers.

Over 50% af deltagerne gennemførte kampagnen med indrapportering hver dag og kommercielt var kampagnen i break-even allerede inden kampagnestart på grund af indtægten fra deltagerbetalingen.

Kampagne fakta

I alt deltog 15.880 løbere i Løb dig sund – 50% af deltagerne registrerede deres løbetræning hver eneste dag i 10 uger. Der blev i alt løbet, hvad der svarer til 1.500 dages let løb, 1.200 dages moderat løb, 545 dages hårdt løb og 30 dages ekstremt løb. 70% af det samlede antal registrerede løbeminutter blev foretaget af løbere fra Hovedstaden og Sjælland. 63% af deltagerne var kvinder og gennemsnitsalderen var 42 år. Der var løbere repræsenteret fra 37 lande – lige fra Danmark til Argentina, Indien og Grønland.

Ønsker du at få uddybet denne reference?

Related Projects