Nordea

Nordea

300 ansatte i Nordeas callcenter; Telefonbanken, var de første “kunder” der åbnede en konto på Livsbanken.dk

Livsbanken.dk er et perfekt eksempel på hvordan sundhed på arbejdspladsen kan være meget mere end sundhedsprofiler og løftede pegefingre.

I stedet for at tale sundhed, handlede Livsbanken.dk om den gode opsparing i eget liv – med udsigt til rigtig værdifulde renter. Udover udbyttet for den enkelte, var arbejdsmiljøet også en vigtig ingrediens i kampagnen. Derfor blev alle ansatte opdelt i logiske hold, som udfordrede hinanden på at være det hold der kunne lave den største opsparing i løbet af Livsbankens 3 måneder.

Qua Nordeas olympiske partnerskab med Team Danmark og DIF, fik de ansatte adgang til nogle af landets bedste eksperter indenfor kost, motion og mental velvære, og var således aldrig alene eller uden svar, når udfordringerne meldte sig.

Resultaterne var helt fantastiske, både individuelt, blandt holdene og for hele Telefonbanken som forretningsenhed. Over 80% af de ansatte deltog og gennemførte 90 dage med indrapportering. Hele 95% ville deltage, hvis kampagnen blev gentaget.

Ønsker du at få uddybet denne reference?

Related Projects